x

کم کردن وزن با قهوه شرط دارد
مریم ابریشم‌کار | قهوه‌درمانی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۱
آیکافی – به‌تازگی یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد آنتی‌آکسیدان‌هایی که در قهوه وجود دارد به تنظیم گلوکز‌ها کمک می‌کند تا فرایند تولید سلول‌های «جدید» چربی در خون کند شود. محققان اعلام کرده‌اند که «عصاره‌ دانه‌ قهوه‌ی سبز بو داده نشده‌ی بدون کافئین» بر پایین آوردن چربی بدن اثر می‌گذارد و این به مرور منجر به کاهش وزن می‌شود. دقت کنید، مصرف عصاره‌ی قهوه‌ی سبز بو داده نشده و نه قهوه‌های رایجی که روزانه می‌نوشیم.

نیز ببینید ~ قهوه سبز لاغری: دروغی بزرگ

در این تحقیق که در یک مجله فرانسوی منتشر شده است، به گروه اول ازشرکت‌کنندگان در آزمایش، روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم عصاره قهوه‌ی سبز بدون کافئین داده شد. گروه دوم نیز دارونما دریافت کردند. بعد از ۶۰ روز شرکت‌کنندگانی که عصاره دانه قهوه سبز دریافت کرده بودند ۵.۷ درصد از وزن خود را از دست داده بودند. در مقابل، گروه دوم تنها ۲.۸ درصد کاهش وزن داشتند. البته نتیجه‌ی این تحقیق به معنای سرعت کاهش وزن نیست، بلکه نشان می‌دهد مصرف عصاره قهوه سبز به مرور می‌تواند روی کند کردن تولید سلول‌های چربی در بدن تاثیر بگذارد.

کم کردن وزن با قهوه

همیشه مردم دنبال این هستند که چه چیزی بخورند یا بنوشند تا وزن کم کنند. در این‌باره مطالعات زیادی نیز روی قهوه انجام شده است. نوشیدن قهوه به‌طور موقت باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود، اما خودش به تنهایی چربی‌سوز نیست. به ویژه این‌که چه نوع قهوه‌ای باشد. مسلما افزودن شیر، کف شیر و شکر به آن، اصلا کاهش وزن به همراه ندارد. هنوز مدرک قابل استنادی در دست نیست که ثابت کند با مصرف کافئین بیشتر، می‌توان چربی‌های بدن را سوزاند و وزن کم کرد. اما کارشناسان بدن‌سازی توصیه می‌کنند یک ساعت پیش از آغاز ورزش بهتر است قهوه بدون شیر و شکر نوشید، چرا که کافئین قهوه کمک می‌کند تا با توان بیشتری حرکات کششی ماهیچه‌ای را انجام دهید. به نظر می رسد نوشیدن اسپرسو به خاطر مقدار کافئینی که دارد در این زمان بهتر باشد. با این‌حال این توصیه منتقدان سفت و سختی نیز در بین کارشناسان سلامت و ورزش دارد.
کم کردن وزن با قهوه

منبع:icoff

Rate this post
کم کردن وزن با قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code